Posted by Mila | February - 7 - 2012 | 0 Comment

Proč je dobré držet dietu právě o novoluní a úplňku?

V těchto dnech se totiž mění atmosférický tlak, „láme se“ energie, dochází k pohybu vody. Lidské tělo se skládá ponejvíc z vody, takže na tyto pohyby přirozeně reagujeme. Úplněk znamená jakési období odlivu, voda se jakoby „stlačuje“ a o novoluní se naopak voda jakoby „roztahuje“ a dochází k přílivu. A díky takovýmto vnějším procesům se v našem organismu mění výměna látková (naše vodní hospodářství a stopové prvky).

O úplňku voda „přechází“ z mezibuněčného prostoru dovnitř do buněk a o novoluní dochází k opaku: voda se přelévá z buněk zase do tkání. Když si tyto zvláštnosti uvědomíme, můžeme jich využít: když budeme dietu o těchto dnech pravidelně dodržovat, posílíme procesy přesunu vody v organismu, pěkně si jej „promyjeme a očistíme“ a přispějeme tak  ke štěpení tuků a vyplavování toxinů.

Úplňková dieta, založená na spotřebě tekutin, umožňuje vyvedení nadbytku vody z mezibuněčného prostoru a zabránit jejímu dalšímu hromadění. Touto dietou zabraňujeme zadržování vody v organismu. Dieta o novoluní, která pracuje s tekutinami a zeleninou, odstraňuje   vodu, toxiny a podporuje procesy lipolýzy (štěpení tuků). Výhodou takovéto jednorázové diety je to, že láme náš obvyklý způsob stravování s organismem trochu „otřese“… pomůže mu tak naplno využít rezerv fermentů (které jsou nutné pro trávení potravy a asimilaci živin).

Každou ze dvou „lunárních“ diet můžeme provádět ve dvou režimech: krátkém (24 hodin o úplňku a 36 hodin o novoluní) a nebo rozšířeném, který může trvat až 6 dní. (Kontraindikace: některá onemocnění výměny látkové, např. diabetes a poruchy krevního oběhu).

Dieta na úplněk:

24 hodin: začíná v podvečer úplňku po večeři a   trvá 24 hodiny. Na jídelníčku máme jen tekutiny. Pijeme pouze vodu, čerstvě připravené šťávy, které mají močopudné účinky.  Nejlepší je používat šťávu ze sezónního ovoce a zeleniny , Výsledek: úbytek hmotnosti od 25 dekagramů až do 1 kg. Hlavní ale je, že právě v tento den se můžeme zbavit různých otoků a pročistit si organismus.

6 dní: tři dny před úplným půstem a dva dny po něm (celkem tedy 6 dní včetně dne půstu) dodržujeme zeleninovou dietu. První den jíme pouze syrovou a vařenou zeleninu. Další dva dny před půstem a potom dva dny po půstu se živíme jen ananasem a houbami (je třeba jíst čtyřikrát denně). Ananas působí močopudně a brání vstřebávání tuků v trávicím traktu. Houby jíme vařené, ochucené kořením nebo nepatrným množstvím panenského olivového oleje. Houby mají málo kalorií a navíc jsou to kalorie bílkovinného typu, které vyživují svaly. Takovouto dietu nedržíme déle než 6 dní (včetně dne úplného půstu), mohou stačit i 3 dny – třeba jeden den syrové a vařené zeleniny, potom den půstu a posléze den ananasovo-houbové diety. A nakonec – i ten jeden den je dobrý…

Výsledek: účinná očista organismu a úbytek hmotnosti o 1-3 kilogramy – podle délky trvání diety.

Dieta na novoluní:

36 hodin: tato dieta začíná v 18 hodin v předvečer novoluní  a trvá do 6-7 hodin ráno následujícího dne. Jídelníček obsahuje zeleninové polévky a zeleninové vývary podle naší volby, které jíme 4-5krát denně. Polévku si můžeme udělat ze svých oblíbených zelenin (mrkev, brambory, paprika, fazole, kořenová zelenina…). Zeleninové vývary působí močopudně. Abych se ale vyhnuli jednotvárnosti, můžeme si jednou za den dopřát i masový vývar. Zeleninové vývary obsahují hojnost minerálů, takže je účinnější se omezit jen na ně, zeleninové polévky nám zase ale dodají trochu vlákniny, která potlačí pocit hladu.

Výsledek: intenzivní „promytí“ organismu a úbytek hmotnosti o zhruba půl kilogramu (nebo pokud vydržíte jen u zeleninových vývarů, pak i o 1 kilogram).

6 dní: tři dny před novoluním a dva dny po něm se živíme jenom syrovou a vařenou zeleninou. (máme ale na paměti, abych si stejně jako o úplňku dietu přizpůsobili svým možnostem). Není potřeba z diety dělat nějaký experiment. Jediným omezením je, že dieta nemá trvat déle než 6 dní.

Výsledek: úbytek hmotnosti o 1-3 kilogramy (podle délky trvání).

 

No related posts.

Related posts brought to you by Yet Another Related Posts Plugin.

Comments are closed.